Noodprocedure gegevens van het lid

Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure of Business Continuity Procedure (BCP) die de artsen in staat stelt de gegevens van de patiënt te raadplegen zelfs indien de basisdiensten van het eHealth-platform verstoord zijn.

Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de artsen van kracht is?

De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hier elektronisch opdracht toe geeft. De software van de arts schakelt dan automatisch over naar het platform MyCareNet van de ziekenfondsen. Als arts hoeft u niets te doen.

Ondersteunt mijn software de noodprocedure?

De softwareleveranciers hebben nog niet allemaal hun software gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken niet alle artsen over een softwareversie die voldoende recent is om deze noodprocedure te integreren. Om gebruik te kunnen maken van de noodprocedure dient u dus een softwareversie te gebruiken waarin de noodprocedure geïntegreerd is.

Op basis van de informatie waarover we beschikken, is de noodprocedure geïntegreerd in de meest recente versie van de volgende softwarepakketten (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):

  • ...

Voor de volgende softwarepakketten hebben we geen bevestiging dat de noodprocedure al geïmplementeerd is en uitgerold bij de gebruikers (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):

  • ...
back2top

Deze website gebruikt cookies om de site gebruiksvriendelijker te maken.