Noodprocedure eAttest

Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure of Business Continuity Procedure (BCP) die de wachtposten in staat stelt een getuigschrift voor verstrekte hulp naar de ziekenfondsen te versturen ook al zijn de basisdiensten van het eHealth-platform verstoord.

Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de wachtposten van kracht is?

De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hiertoe een elektronische opdracht geeft. Het softwarepakket van de wachtpost schakelt automatisch over naar het MyCareNet-platform. Als wachtpost moet u hiervoor niets doen.

Ondersteunt mijn software de noodprocedure?

Alle leveranciers van softwarepakketten hebben hun softwarepakket nog niet gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken niet alle wachtposten over een softwareversie die voldoende recent is om de noodprocedure te integreren. Om de noodprocedure te kunnen gebruiken, moet u dus een versie van een softwarepakket gebruiken waarin deze noodprocedure is opgenomen.

Op basis van de informatie in ons bezit is de noodprocedure geïntegreerd in de meest recente versie van de volgende softwarepakketten (de naam van de leverancier staat tussen haakjes indien hij verschillend is van de naam van het softwarepakket):

  • Medispring

Voor de volgende softwarepakketten hebben we geen bevestiging dat de noodprocedure al geïmplementeerd is en uitgerold bij de gebruikers (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):

  • Mediportal
  • Corilus
  • Healthone
back2top

Deze website gebruikt cookies om de site gebruiksvriendelijker te maken.