Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

Noodprocedure aanvraag hoofdstuk IV

Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure of Business Continuity Procedure (BCP) waardoor de artsen een akkoord “hoofdstuk IV” voor de patiënt kunnen aanvragen zelfs in geval van onderbreking van de basisdiensten van het eHealth-platform.

Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de artsen van kracht is?

De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hier elektronisch opdracht toe geeft. De software van de arts schakelt dan automatisch over naar het platform MyCareNet van de ziekenfondsen. Als arts hoeft u niets te doen.

Ondersteunt mijn software de noodprocedure?

De softwareleveranciers hebben nog niet allemaal hun software gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken niet alle artsen over een softwareversie die voldoende recent is om deze noodprocedure te integreren. Om gebruik te kunnen maken van de noodprocedure dient u dus een softwareversie te gebruiken waarin de noodprocedure geïntegreerd is.

Op basis van de informatie waarover we beschikken, is de noodprocedure geïntegreerd in de meest recente versie van de volgende softwarepakketten (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):

  • Medinect (Offimed)
  • HEALTH one
  • Xpertis (OMNIPRO)
  • Medispring
  • Icure
  • Topaz
  • Daktari
  • Mediportal
  • CareConnect 4.2 (Corilus)
  • Barista
  • nexuzhealth
back2top