Noodprocedure eAttest
Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure, ook Business Continuity Procedure (BCP) genoemd, waardoor de artsen een getuigschrift voor verstrekte hulp naar de ziekenfondsen kunnen versturen, ook al zijn de basisdiensten van het eHealth-platform verstoord.
Hoe kan ik weten wanneer de noodprocedure voor de artsen van toepassing is?
Het activeren en deactiveren van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform dit elektronisch beveelt. Het softwarepakket van de huisarts schakelt automatisch over naar het MyCareNet-platform. U moet als arts niets doen.
Ondersteunt mijn softwarepakket de noodprocedure?
Alle leveranciers van softwarepakketten hebben hun softwarepakket nog niet gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken alle artsen niet over een voldoende recente versie van het softwarepakket waarin de noodprocedure is geïntegreerd. Om de noodprocedure te kunnen gebruiken, moet u dus een versie van een softwarepakket gebruiken waarin deze noodprocedure is opgenomen.
Op basis van de informatie in ons bezit is de noodprocedure geïntegreerd in de meest recente versie van de volgende softwarepakketten (de naam van de leverancier staat tussen haakjes indien hij verschillend is van de naam van het softwarepakket):
- Prodoc (CEGEKA)
- Medinect (Offimed)
- HEALTH one
- Xpertis (OMNIPRO)
- CareConnect 4.2 (Corilus)
- Medispring
- Icure
- Topaz
- Daktari
- Mediportal
- CGM (Windoc)