Noodprocedure KGSS
Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure of een “Business Continuity Procedure” in geval van onderbreking van zijn diensten. Hierdoor kunnen de artsen nog steeds sleutels blijven aanmaken voor de vercijfering van de elektronische voorschriften die via Recip-e gecreëerd worden.
Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de artsen van toepassing is?
Als arts hoeft u niets te doen. De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch. Het eHealth-platform schakelt de dienst KGSS (vercijfering naar onbekende bestemmeling) over naar het derde datacenter en de software van de arts leidt de oproepen van de dienst automatisch om.
Ondersteunt mijn software de noodprocedure?
Niet alle softwareleveranciers hebben reeds hun software gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken niet alle artsen over een softwareversie die voldoende recent is om deze procedure te integreren. Om gebruik te kunnen maken van de noodprocedure dient u dus een softwareversie te gebruiken waarin deze noodprocedure geïntegreerd is.
Op basis van de informatie waarover we beschikken, is de noodprocedure geïntegreerd in de laatste versie van de volgende softwarepakketten (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):
- CareConnect (Corilus)
- HealthOne (HDMP)
- Medispring
- Mediris
- Medinect (Offimed)
- EyeFile